top of page

פורמט דיגיטלי מקוון או כיצד הופכים קובץ PDF מקובץ "עייף" לפורמט דיגיטלי חכם




פורמט דיגיטלי מקוון או כיצד הופכים קובץ PDF מקובץ "עייף" בעל אפשרות של הורדה בלבד לקובץ נגיש דיגיטלית, מקוון שימושי ויעיל למשתמש באופן מושלם


כאשר אנו מפיקים היום כל פרסום שלנו באשר הוא, וחשוב לנו לשמור על עיצובו ועל מנת שיוכלו לקרוא אותו כולם (עם העיצוב, עם הפונטים המתאימים וכל דבר אחר ששמנו בתוך המסמך) השמירה שלו תהיה כקובץ PDF וזאת על מנת להבטיח כי העיצוב וכל התוכן יישמרו בקובץ אחד שאותו נוכל להפיץ לכל גורם.

כאשר אנחנו במסמך ה Pdf טוענים תמונות, גופנים וכדומה הדבר שקורה הוא שהקובץ גדל במשקלו ויכול לפעמים להיות של עשרות או מאות מגה.

בהרבה מאד מקרים מטרתנו היא הפצת הקובץ לגורמים רבים. והיום הקבצים יכולים להתקבל אצל ה"צד השני" או באימייל או דרך ווסטאפ או רשת חברתית אחרת מה שאומר שהקריאה תהיה בטלפון הנייד.

המשקלים ברוב המקרים של הקבצים גדולים ולא כל אחד מעוניין להוריד את הקבצים לטלפון הנייד שלו. מצד שני במחשבים השולחנים והיום כאשר מפיצים את המסמכים לא מעט מערכות לא מוכנות שיורדו קבצים למערכת שלהם ממקומות אחרים וזאת מטעמי אבטחת מידע ואז נוצר מצב שמשתמש שרוצה גם לקבל את המידע לא יכול לעשות זאת גם מבחינת אבטחת המידע של המערכת שבו הוא נמצא.

קבצים גדולים הורדה שלהם וכדומה מביאים את הנושא של עיבוד קבצי PDF לגרסאות דיגיטליות, כך שהמשתמש שמקבל את המידע לא יצטרך להוריד את הקובץ אלא רק להקיש על קישור ולקרוא את המידע באופן מקוון.

זה אותו הדבר במחשב, סמארטפון וטאבלט ומאפשר למשתמשים קריאה מקוונת של המסמך בלי הורדת קבצים, ישר, מהר ובלי קשיים של אבטחת מידע או כל דבר דומה לזה.

בשביל כל הדברים האלה נולד הנושא של פורמט דיגיטלי מקוון.

בשוק התוכנות ישנן לא מעט תוכנות שעוסקות בכך, בחנתי לא מעט מהן ובחרתי והתמקדתי בתוכנה אחת שנותנת את המענה הנכון לנושא זה.

הבסיס שלנו שאנחנו חושבים על הנגשת המסמך, צריך להיות הפתרון שנותן לכל קורא לקרוא את המסמך בלי הצורך שלו להוריד את הקובץ אלא ישירות ובמהירות באופן מקוון מכל מכשיר דיגיטלי – קרי מחשב או טלפון נייד.

זה לב העניין של הפיכת מסמך לאינטראקטיבי מקוון.

ישנם הרבה דברים נוספים שקיימים, אבל החשוב מכל הוא הנושא של הנגשת המסמך בלי צורך להורדתו, ואם משתמש כן ירצה להוריד את קובץ ה PDF ישנה דרך של הורדת קובץ או דפים בודדים ובכך המשתמש שכן יכול – יוכל להוריד את הקובץ למכשיר ממנו הוא משתמש במידה והוא יכול.

מצורף פה קישור שמראה את יכולות הפורמט הדיגיטלי והדגש פה הוא בתוכנה שאני משתמש בה שנקראת FLIPPINGBOOK. זו תוכנה שאני רכשתי מחברה בינלאומית, בעלת ממשק באנגלית אבל בתמיכה בעברית באופן מלא.

מה נותן לכם העיבוד של הקובץ והנגשתו באופן דיגיטלי:

1. קריאה מהירה בלי צורך בהורדת הקובץ

2. הטמעת קישורים בין דפים ולאתרים חיצוניים

3. הטמעת סרטוני וידאו מקוונים

4. חיפוש יעיל בתוך המסמך

5. זום אינטראקטיבי יעיל ביותר שמאפשר הגדלה של התוכן

6. תוכן עניינים וירטואלי שמאפשר גישה מהירה לדפים ויעיל במיוחד בטלפון הנייד

7. שיתוף ברשתות חברתיות

8. הטמעת קישור לאתר הבית שלכם

9. צלילים ואפקטים שנותנים הרגשה של דיפדוף בחוברת כאילו זה חוברת אמיתית



דבר אחר שחשוב לתת את הדעת בו הוא שכאשר אנו בונים מסמך, יכולים להיות בו לא מעט שינויים ותיקונים "תוך כדי תנועה".

כאשר אתם לוקחים קובץ PDF או לחילופין מפיצים חוברת מנייר, כל הרשום לעיל לא רלוונטי כמעט, כאשר הפצתם מסמך אי אפשר כבר לשנות אותו אלא רק לשלוח קובץ אחר במקומו או להדפיס את החוברת מחדש.

כאשר אנו מדברים על פורמט דיגיטלי מקוון, ניתן גם אחרי איקס ימים או Y לשנות את התוכן באותה חוברת, להחליף דף אחד או את כל התוכן ובכך החוברת תהיה תמיד מעודכנת UP TO DAY וזה חשוב מאד.

באופן כללי הנושא של עדכונים, הנושא של החלפת עמודים תוך כדי הזמן הפך להיות דבר מאד פופולארי ואני חייב לומר שזה אחד הדברים שמעסיקים אותי המון, בעדכונים של חוברות ופרסומים שיוצאים כי דברים השתנו, טעויות התגלו ומידע משתנה ואז הפתרון הנכון הוא להשאיר את הקישור הבסיסי של החוברת ולתקן ולהחליף את העמודים כך שהחוברת תהיה תמיד מעודכנת באותו קישור שנתנו בהתחלה וכך גם מישהו שפתח את הקישור תמיד מקבל את החוברת הכי מעודכנת שקיימת וזה דבר חשוב.

מעבר לזה גם אזכיר את העובדה שברגע שסיימתם להפיק את הפרסום שלכם, סגרתם את ה PDF ועיבדתם אותו לדיגיטלי אתם יכולים לשלוח את הקישור הזה לכל מי שתרצו אם זה מאות או אלפים במקביל וכולם יכולים לפתוח את הפרסום שלכם מייד וכך שבעצם בחיפה, מטולה, אילת או אולי ניו יורק הקוטב, ריאו , בייגין אולי באיי סיישל או אוסטרליה הרחוקה יוכלו לקרוא באותו זמן את הפרסום שלכם באופן מהיר דקות אחרי שסיימתם להפיק את המסמך ולעבדו לגרסה דיגיטלית מקוונת.

לא לשלוח קבצים, פשוט לשלוח קישור שנותן את כל האפשרויות האלה.

דוגמה לחוברת שממחישה את כל היכולות תוכלו לראות בקישור הבא: https://user-1723486.cld.bz/easyflip4u-all-you-must-know-about

וקישור כיצד נראים מסמכים כאלה תוכלו לראות בדף תיק העבודות https://www.easyflip4u.com/portofolio

כאשר אנחנו מדברים על איך נכון לעצב מסמך שמיועד לקריאה בפורמט דיגיטלי מומלץ להכנס לחוברת הזו שיצרתי שמסבירה למה ואיך כדאי לעצב חוברת שתתאים לפורמט דיגיטלי והדגש שלי הוא המחשבה של השימוש בטלפון הנייד שהוא היום הדבר החשוב ביותר https://www.easyflip4u.com/best-design-pdf-to-html5-publicatio


חוברת דיגיטלית מהקישור שאתם מפיקים נפתחת בהתאמה במחשב, סמטרפון וטאבלט ויודעת להתאים את עצמה לפתיחה במחשב, בכל סוגי הדפדפנים וכן בכל מערכות ההפעלה

חלונות, אנדרואיד או IOS.

כך גם בטלפונים הניידים בהתאמה.

במחשב אנחנו רואים את החוברת בצורה מדפדפת כאילו אתם רואים חוברת/ספר אמיתיים, דיפדוף אינטראקטיבי כאשר הדף הראשון הוא סינגל וכל שאר הדפים עד הגב הם בעצם כפולות.

חשוב לציין שבגלל הנושא של טלפון נייד חשוב שאת ההפקה נבצע מדפי סינגל ולא מדפים כפולים.

בטלפון הנייד לעומת זאת כאשר הוא לגובה נראה את החוברת כ "דף דף" כל דף בפני עצמו ואם נסובב את החוברת לרוחב נראה את החוברת מדפדפת כמו במחשב.

כל מערכת הפעלה, כל מכשיר מתאים את עצמו לפתיחה והכל מאותו קישור שבניתם והפצתם.

תזכרו תמיד, החשיבות הבסיסית היא הנושא של אפשרות קריאה מהירה בלי הורדת קבצים. זה לב המשחק פה ואחר כך כל התוספות, כל הקישורים שאפשר לקבל גם לאימיילים, גם לכתובות אתרי אינטרנט או בין דפים זה ערך מוסף חשוב מאד.

כל דבר שתשפרו בחוברת שלכם יהפוך אותה לאטרקטיבית יותר, אם תוסיפו דף כריכה קדמית ואחורית, אם תוסיפו קישורים לאתרים, אימיילים או תוסיפו תמונות והכי חשוב שאתם מוציאים חוברת דיגיטלית תזכרו תמיד שאין מגבלת עמודים, אפשר לפזר העמודים, להוסיף איורים, תמונות וכל מה שעולה בראשכם בלי לחשוב כמה עמודים, הדפסות, בתי דפוס וכל המשתמע בכל זה.

היום שאני נותן את השרות הזה אני מקבל מלקוח קובץ PDF לפעמים הוא מעביר לי מספר קבצים ולפעמים קובץ אחד, לפעמים הוא מעביר לי את הקובץ שהכין לדפוס וצריך להוריד שולי הדפסה אבל מכל זה אני מבצע את העיבוד לפורמט דיגיטלי, בונה את תוכן העניינים, מתאים את צבעי הממשק, בונה כל מה שצריך לבנות ואם הלקוח העברי קובץ נגיש לבעלי מוגבלויות אפשר גם אותו לצרף בדרך מובנית על מנת שבעלי מוגבלויות יוכלו להוריד קובץ PDF ולקרוא אותם במכשירים של קריאת PDF מונגשים.

אפשר המון, ישנן לא מעט תוכנות שקיימות וכמו שאמרתי בתחילה, אני בחרתי להשתמש בתוכנה שלטעמי היא המקצועית ביותר "בשוק" הזה ולדעתי נותנת את המבחר הכי נכון של אפשרויות

בעיקרון אני נותן את השרות הזה לכל מי שצריך להפיק את החוברות הדיגיטליות, יש עוד עסקים שנותנים ומודה גם בלב שלם לומר שלא מעט מעתיקים את העיצובים שלי ואין לי בעיה בזה ורואה בזה אפילו כבוד.

כאשר מדובר בגוף שמוציא מעט פרסומים, שווה להעזר באחד מנותני השרותים כמוני.

כאשר גוף מדבר על הוצאת מאות או אלפי פרסומים הוא בהחלט יכול לרכוש את התוכנה וגם במקביל לקחת שטח אחסון של חברת התוכנה ולארח שם את החוברות.

אציין דבר חשוב, אפשר מצד אחד לשמור את הפרסומים על שרת של החברה (כמו שאני עושה עם חברת התוכנה ושם מארח את המסמכים שלי) ומצד שני יש דרך לעבד את הפרסומים ולאחר מכן להעלות את הפרסומים לשרת שלכם באמצעות תוכנת FTP

מבחינת עלויות התוכנה למשתמשים שזקוקים לכמה תחנות עבודה וגם שטח אחסון

מדובר על תשלום של כ 1200 דולר לשנה ראשונה ועוד סכום שיכול להגיע ל 1500-1600 דולר לכל שנה אחרי שכולל גם עדכוני תוכנה וגם אחסון בשרת.

לחברת התוכנה שאני משתמש יש שרות שנקרא ONLINE והעלות שם היא בסדר גודל של 180 דולר לחודש.

כל אחד יכול ללמוד לעבוד עם המערכת הזו, כל אחד עם כישרון ושכל ישר יכול לבנות מסמכים באופן מקוון, כל אחד יכול להפיק מסמכים – יותר יפה/ פחות יפה, יותר מקצועי פחות מקצועי כל אחד יכול להגיע להוציא מוצר שימושי והזמן עושה את שלו ולאט לאט אפשר ללמוד כיצד להפיק חוברת דיגיטלית מושלמת.

אני לא המצאתי את הגלגל, אלא למדתי להשתמש בתוכנה הזו, להפיק את המיטב ממנה ולהגיע לטוב ביותר כאשר אומר לא כל הפקה היא פשוטה, לפעמים העיבוד הוא מורכב ומסובך, אבל הכל בר ביצוע וגם אם זה בדרך הקשה.

אסכם ואומר

מסמך אינטראקטיבי שאפשר לקרוא בלי הורדה, עם קישורים, עם וידאו מקוון, עם אפשרות שתמיד יהיה מעודכן, עם תוכן יעיל בין העמודים, עם קישור לאתר הבית ועוד ועוד הופך את החוברת שלכם מעוד סתם קובץ PDF לסיפור הצלחה

יוסי קווטינסקי, כבד שמיעה, בעל אתר הפורמט הדיגיטלי שלי כתובת האתר https://www.easyflip4u.com/ האימייל שלי yoqva@inter.net.il

טלפון להודעות ווסטאפ בלבד 052-6770011


שיהיה לכם בהצלחה ומוכן לענות על כל שאלה באופן כתוב

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page